piątek, 19 sierpnia 2011

i wreszcie... RZYM

Na poczatku stwierdzilismy, ze mamy za malo czasu aby odwiedzic Rzym, to miasto jest jak cale Wlochy i trzeba poswiecic co najmniej z tydzien zeby dostrzec uroki tego miejsca, nie mam na mysli tutaj slynnych atrakcji. Natlok wszechobecnego turyzmu, Pakistanczykow sprzedajacych zelowe zabawki, plastikowych figurek na straganach, wisiorkow z koloseum, Wlochow patrzacych na kazdego jak na potencjalne Euro... meczarnia. Niestety to jest cena, ktora trzeba placic za zwiedzanie jednego z najbardziej znanych miejsc na swiecie. Mimo to Rzym mnie uwiodl. Uwiodl mnie pieknem rzezbionych posladkow sredniowiecznych rzymian, wielkoscia katedr, obeliskow, lukow. Uwiodl mnie uczuciem stapania na kartach historii. Uwiodl mnie tym, ze poprzez dziedzictwo artystyczne, ktore sie tam zachowalo moglam spojrzec w przeszlosc oczami artystow: malarzy, rzezbiarzy, architektow. I jedno pytanie sobie wciaz zadawalam: cholerka jak oni to wybudowali/ namalowali/ wyrzezbieli nie majac dostepu do super nowoczesnych technologii jakie sa teraz. Byli geniuszami...

Photobucket
Castel Sant'Angelo

Photobucket
droga do San Pietro w Watykanie

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Pieta Michala Aniola

Photobucket

Photobucket

Photobucket


Na placu przed Bazylika jest punkt i jesli na nim staniemy mamy wrazenie ze zmiast trzech rzedow kolumn jest tylko jeden. Geniusz...!!

Photobucket

Photobucket
Fontanna di Trevi

Photobucket
Hiszpanskie schody

Photobucket

Photobucket

Photobucket
il Vittoriano

Photobucket
Kapitol

Photobucket
Forum Romanum

Photobucket

Photobucket
Koloseum

Photobucket

Photobucket
Luk Konstantyna

Photobucket
Circus Maximus

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Muzeum Watykanskie

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket


2 komentarze:

  1. Fantastyczna podroz!! nigdy nie bylam we Wloszech,wiec z ogromna przyjemnoscia ogladnelam sobie Twoje zdjecia!
    masz racje,jak oni to zaprojektowali,wybudowali bez dostepu do nowoczesnej technologii...tez by mnie uwiodly te miejsca:)
    bardzo podoba mi sie jak bawisz sie kolorami,to zwieksza efekt odbioru moim zdaniem,super!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zdjęcia, marzy mi się podróż do Rzymu. I widziałaś na żywo Pietę!

    OdpowiedzUsuń